Η l’artigiano ιδρύθηκε το 1993 από τον Χρήστο Βιτσικάνο, με το άνοιγμα του πρώτου καταστήματος διανομής ιταλικού φαγητού στο Βύρωνα. Ο Χρ. Βιτσικάνος πολύ γρήγορα έμαθε την τέχνη παρασκευής της αυθεντικής, χειροποίητης ιταλικής πίτσας και αγάπησε την ξεχωριστή της γεύση, εξελίσσοντας την αγάπη αυτή σε επιχειρηματική ιδέα, που οδήγησε στη δημιουργία του μεγαλύτερου brand ιταλικού φαγητού στην Ελλάδα.To 2000, η εταιρεία εισέρχεται δυναμικά στο χώρο του franchise, αναπτύσσοντας ραγδαία το δίκτυο της με τέσσερα ακόμη καταστήματα μέσα σε πέντε χρόνια.
Σήμερα, η l’artigiano έχει καθιερωθεί ως
το κορυφαίο brand στο
χώρο του delivery ιταλικού φαγητού, μετρώντας 20 καταστήματα (12 εταιρικά και 8
franchise) στην Αττική,
την Κόρινθο, την Καλαμάτα και τη Χαλκίδα, ενώ απασχολεί συνολικά περισσότερα
από 400 άτομα προσωπικό.
Προκειμένου να διασφαλίσει την ποιότητα των προϊόντων της, η l’artigiano προμηθεύεται τις αγνότερες, εκλεκτές πρώτες ύλες με ονομασία προέλευσης από επιλεγμένους Ιταλούς παραγωγούς, παραμένοντας πιστή στη φιλοσοφία και τις επιταγές της αυθεντικής ιταλικής κουζίνας. Κάθε γεύμα ετοιμάζεται ακριβώς τη στιγμή της παραγγελίας (cook-to-order), σε ένα πιστοποιημένο με ISO περιβάλλον, ενώ οι περίφημες χειροποίητες ζύμες για τις πίτσες της παρασκευάζονται καθημερινά στα καταστήματα και ωριμάζουν φυσικά για 24 ώρες.
Παρά την επιτυχία που σημειώνει, ωστόσο, η εταιρεία δεν επαναπαύεται, αναζητώντας συνεχώς νέες ιδέες για πρωτότυπες και απολαυστικές γευστικές δημιουργίες, μέσα από ανατρεπτικές συνεργασίες με φημισμένους σεφ.
Στη l’artigiano, η γνώση και εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού βρίσκεται συνεχώς στο επίκεντρο. Οι αυθεντικές ιταλικές συνταγές φέρουν την υπογραφή καταξιωμένου Ιταλού σεφ ενώ όλοι οι pizzaioli της l’artigiano έχουν εκπαιδευτεί και πιστοποιηθεί από την παγκοσμίου φήμης AccademiaPizzaioli, την πρώτη και παλαιότερη ακαδημία ιταλικής γαστρονομίας με έδρα την Ιταλία.
Με πορεία ετών και προσήλωση στην ιταλική γαστρονομία, η l’artigiano αντιπροσωπεύει ένα brand με παραδοσιακές αξίες στην προετοιμασία φαγητού. Θέλοντας να ενισχύσει την άποψη αυτή, δίνει έμφαση στο γεγονός ότι τα προϊόντα της μαγειρεύονται τη στιγμή της παραγγελίας (cook-to-order), στοιχείο το οποίο αποτελεί και το βασικό συγκριτικό της πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού. Απώτερος στόχος είναι να μεταδοθούν στο κοινό οι θεμελιώδεις αξίες του brand, το πάθος για απολαυστικές γευστικές προτάσεις, η ποιότητα στις πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται, καθώς και η αυθεντική ιταλική γεύση των επιλογών του πλούσιου καταλόγου της. Έτσι, δημιουργείται ένα συναισθηματικό δέσιμο και μια ισχυρή σχέση εμπιστοσύνης με τον καταναλωτή, που σε συνδυασμό με την ανανέωση της εικόνας της, προσελκύει ακόμα περισσότερους φίλους της αυθεντικής ιταλικής κουζίνας. Παράλληλα, η l’artigiano, θέλοντας να ενισχύσει περαιτέρω την εμπειρία του καταναλωτή και τη θέση ισχύος της στο Italiancomfortfood προχώρησε σε μια ακόμη σημαντική καινοτομία, «ανοίγοντας» τις κουζίνες στα καταστήματά της. Με αυτό τον τρόπο, οι πελάτες μπορούν να παρακολουθούν από κοντά κάθε βήμα της παραγωγικής διαδικασίας, όπως και τη δεξιοτεχνία των ανθρώπων που ετοιμάζουν το φαγητό τους με πάθος και αφοσίωση, όσο τα μεθυστικά αρώματα της φρέσκιας ζύμης και των εκλεκτών πρώτων υλών τους προετοιμάζουν για την μοναδική γευστική εμπειρία που θα ακολουθήσει.
Η επιμονή της l’artigiano στη συνολική εικόνα του προϊόντος της, εκφράζεται και στο «ντύσιμο» των γευμάτων, με τις συσκευασίες της εταιρείας να διακρίνονται σε διεθνείς και εγχώριους διαγωνισμούς. Το 2012 βραβεύτηκε με το «BronzePentaward 2012» για τη συσκευασία της πίτσας της, το 2015 κατέκτησε το βραβείο «Silver Award 2015» στην κατηγορία Food/Soups, Ready-to-eatDishes στα Pentawards 2015 όπως και το «Red DotAward: Communication Design 2015» ανάμεσα σε χιλιάδες brands, ενώ βραβεύτηκε και στα Ermis Awards 2016, τα μεγάλα ελληνικά βραβεία διαφήμισης και Design. Προσφάτως, αναδεικνύοντας τη δυναμική της και την καινοτομία που τη χαρακτηρίζει, μέσα από την αυστηρή διαδικασία αξιολόγησης των EstiaAwards 2020, η l’artigiano, απέσπασε δυο ακόμη σημαντικές διακρίσεις. Ειδικότερα, κέρδισε το Χρυσό Βραβείο (TrendsandInnovation) στην ενότητα «Αλυσίδες και Όμιλοι Εστίασης» και συγκεκριμένα στην κατηγορία Social&DigitalP resence ενώ απέσπασε το Ασημένιο Βραβείο (Best in Pizza) στην ενότητα «Καλύτερες Πρακτικές της Ελληνικής Εστίασης» στην κατηγορία Pizza.
Το 2018 η εταιρεία πέτυχε δυναμική είσοδο σε νέες κατηγορίες υπηρεσιών, με δραστηριοποίηση στον καφέ και στο πρωινό, μετατρέποντας ορισμένα καταστήματά της και σε coffee και dine-in corners. Σε αυτό το πλαίσιο, η επιχείρηση προέβη σε περαιτέρω διεύρυνση του ωραρίου λειτουργίας της -και κατ’ επέκταση των περιστάσεων απόλαυσης των προϊόντων της-, σερβίροντας στους πελάτες της όχι μόνο πίτσα αλλά και πλήθος νέων προϊόντων, όπως focaccia και panini, που ανήκουν στη νέα κατηγορία προϊόντων, «Colazione» και που περιλαμβάνονται επίσης και στον κατάλογο delivery. Ενισχύοντας συνεχώς την παρουσία της, η l’artigiano εγκαινίασε το 2019 το πρώτο dine-in κατάστημα της στην περιοχή της Ακρόπολης, όπως και ένα νέο κατάστημα στα Μελίσσια στις αρχές του 2020, ενώ στα άμεσα σχέδια της είναι να ακολουθήσει το άνοιγμα ενός ακόμη μέχρι το τέλος του χρόνου.
Θέτοντας στο επίκεντρο τον πελάτη και σεβόμενη τις τεχνολογικές επιταγές αλλά προσβλέποντας παράλληλα στη συνεχή αλληλεπίδρασή με όλο το ηλικιακό φάσμα, η l’artigiano διαθέτει ένα σύγχρονο και πολύ δυναμικό website που ακολουθεί όλες τις τεχνολογικές εξελίξεις και προσφέρει τη δυνατότητα online παραγγελιών, αποκλειστικών προσφορών που ανανεώνονται κάθε εβδομάδα και πληρωμής με κάρτα μέσω ασύρματου POS κατά την παράδοση της παραγγελίας. Παράλληλα, ενισχύει συνεχώς τη δυναμική της παρουσία στα social media, όπου ενημερώνει καθημερινά τους καταναλωτές της για τις φρέσκες γευστικές προτάσεις της με ευφάνταστο digital περιεχόμενο. Στα πλαίσια της διαρκούς αναβάθμισής της σε όλους τους τομείς, η εταιρεία προχωρά και στον επανασχεδιασμό του website της, με σκοπό να διευκολύνει περαιτέρω την περιήγηση των χρηστών και στη βελτίωση της online εμπειρίας τους. Ενισχύοντας ακόμη περισσότερο την παρουσία της στον κόσμο της τεχνολογίας, πρόσφατα λάνσαρε το νέο της application, που προσφέρει μοναδικές δυνατότητες και διευκολύνει σημαντικά τη διαδικασία παραγγελιοληψίας, κάνοντάς την πιο γρήγορη και εύχρηστη, ενισχύοντας με αυτό τον τρόπο την πιστότητα και την προτίμηση των πελατών της.Στις πιο πρόσφατες δράσεις της l’artigiano συγκαταλέγεται επίσης η συνεργασία της με το efood, τη δημοφιλή πλατφόρμα για online παραγγελίες φαγητού, μέσω της οποίας το brand επεκτάθηκε σε ένα ακόμη κανάλι.